Самоаналіз
уроку - інструмент самовдосконалення вчителя, засіб формування й
розвитку професійних якостей педагога, що виявляються передовсім у його
вмінні чітко сформулювати мету та завдання уроку, спланувати навчальну
роботу і передбачити її результати. Від
уміння проаналізувати ситуації, що виникли у процесі проведення уроку,
багато в чому залежить спроможність учителя організувати подальшу
педагогічну діяльність.Майстерність учителя багато в чому залежить від уміння аналізуватичужі та свої помилки.
Яким би
досвідченим і освіченим не був учитель, однаково відвідання уроку
навіть найдоброзичливішим спостерігачем змушує його знітитися й
розхвилюватися. Учитель – вічний учень, тож оцінка його праці для нього
важлива. Молодий
учитель зазвичай хвилюється менше за корифея. Зазвичай початківець
упевнений: я і тільки я знаю, як треба! У такій самовпевненості молодого
колеги прихована небезпека. Те, що здається найпростішим, може
виявитися найбільш складним. За яким алгоритмом здійснюють аналіз уроку мови? Що слід обов’язково тримати в полі зору, готуючись до уроку? Виділяють три типи аналізу уроку: комплексний, стислий та аспектний.