Українська мова 5 клас
Тема: Повторення теми „Пряма мова. Діалог”
Мета: Закріпити знання учнів про пряму мову та діалог. Повторити вміння ставити розділові знаки при діалозі та прямій мові. Вправляти у складанні діалогів відповідно до ситуації. Розвивати зв’язне мовлення та навички діалогічного мовлення. Виховувати любов до українського слова.
Хід уроку
- Організаційна частина
- Перевірка домашнього завдання
- Робота на картках. Поставити розділові знаки в реченнях з прямою мовою.
- Узагальнююча бесіда
- Що називається прямою мовою?
- З яких частин складається пряма мова?
- Що таке діалог?
- З яких частин складається діалог?
- Що називається непрямою мовою?
- Для чого вона використовується?
- Списати речення, поставити розділові знаки при діалозі.
Мати Божа Що це за марюка сплеснула дячиха в долоні.
Не кричи так стара Це не марюка, це я лагідним голосом промовив дяк.
Дячих схопила віника ну ти й нечиста сила Я знаю, що водило тебе по болоті.
А таки розумна жінка моя господиня подумав про себе Домовик.
6. Знайти помилки. Переписати тільки ті схеми, у яких правильно поставлені розділові знаки.
А: „П”. „П?”- А А -„П”.
„П”,: а „П”, - а „А!”- п.
7.Записати усмішку у формі діалогу.
„Діду, а ви були колись малим?” – питає онук.
Дідусь відповідає: „Був, дитинко, був”. „То ви, мабуть, були дуже смішні зі своєю лисиною і бородою”, - вирішує хлопчик.
8. Робота в парах. Складіть із товаришем діалог на тему : ”Моя улюблена казка”
9. Творчий диктант
Перебудувати речення з непрямою мовою на речення з прямою мовою та словами автора.
Хвалилася вівця, що в неї хвіст, як у жеребця. Заліз черв’як у хрін та й хвалиться, що йому добре. Вчитель запитав, чи чули ми, як співає море.
10 Підсумок. Записати на дошці терміни, які ми вивчили під час розгляду теми „Пряма мова. Діалог”. Що вони означають?
11. Домашнє завдання. Виписати з художньої літератури діалог.
|