Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [10]
6 клас [10]
7 клас [4]
8 клас [13]
9 клас [2]
Аудіозаписи [3]
Відеофільми [2]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 115
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української літератури » 5 клас

Урок позакласного читання .Українські народні казки
11.10.2015, 17:32

ТЕМА:                 Урок позакласного читання Українські народні казки

МЕТА: систематизувати знання учнів про казки, здобуті ними на уроках і в процесі самостійного читання; поглибити знання про будову народної казки, її види, характерні особливості; розвивати стійкі читацькі інтереси п’ятикласників; виховувати гуманізм, високі моральні якості (добро, силу,розум).

Хід уроку.

І Організаційна частина

ІІ Оголошення теми і мети

Казка - давній  і  мудрий  порадник.  Це  вона  дає  перше  уявлення  продобро  і  зло,  правду  і  неправду,  чесність,  справедливість.

    Казка  народилась  у  сиву  давнину.  Дитинство  невіддільне  від  неї.  Пригадайте,  як  ви  слухали,  затамувавши  подих,  про  курочку  рябу,  котика  і  півника,  колобка,  хитру  лисичку,  обдуреного  вовка.

 - Сьогодні  ми  ще  раз  перегорнемо  сторінки  улюблених  книжок,  зустрінемося  з  улюбленими  героями.  Звичайно,  у  котрий  раз  побачимо,  як  добро  перемагає  зло.

ІІІ.  Перевірка домашнього завдання

Вправа «незакінчене речення» Кожен учень повинен представити свою казку, яку він прочитав удома.

  • На урок позакласного читання я підготував казку…
  • Найбільше мені у ній сподобалося…

 

ІVАктуалізація опорних знань . поділ класу на групи

 

Казкова вікторина

1. Твір усної народної творчості, в основу якого покладено захопливу розповідь про вигадані події.(казка)

2. Як називаються казки, де герої наділені силою і розумом, мають чарівні предмети,  які допомагають їм подолати пригоди? (фантастичними)

3. У яких казках розповідається про життя добрих і поганих людей? (побутових)

4. Як називаються створені народом казки ? (народними)

 5. У яких казках тварини поводять себе як люди? (у казках про тварин)

6. З яких основних частин складається казка? (зачин, основна частина, кінцівка)

7. Що на світі наймиліше? (сон)

8. Хто з героїв казки «Про правду і кривду» тричі повторював: «Добре ти зробив, та ще не так» (чорт)

9. Чому дідусь допоміг дурневі побудувати летючий корабель? (той поділився хлібом)

10. Якому основному ремеслу навчився наймит у Оха? (перекидатися на тварин)

V. Узагальнення і систематизація знань

Впізнай героя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ви  знаєте,    сьогодні  до  нас  на  урок  завітали  казкові  герої,  але  деякі  не  з'явилися. Тому прийшло  багато  телеграм  на  нашу  адресу.        

Цікаво.   Хто  ж  їх  надіслав?  Діти,  допоможіть  прочитати.

(Діти    читають  телеграми.)

"Дуже  засмучена. Мишка  випадково  розбила  яєчко,  прийти  не  зможу."  ("Курочка  Ряба")

"З'їв  семеро  козенят.  Болить  живіт"  ("Вовк  і  семеро  козенят")

"Приїхати  не  зможу,  бо  тато  мені  не  зробив  човник  і  весельце"  ("Івасик - Телесик")

"Вибачте.  Не  встиг  допекти  пирогів" ("Колосок"., Півник)

"Згубив  рукавичку.  Піду  шукати"   ("Рукавичка",  Дідусь)

"Ніяк  не  витягнемо  ріпку,  тому  приїхати  не  зможемо" (Дід  та  баба  з  казки  "Ріпка")

Ой, набридло на віконці                                                           
Все на сонечку сидіть. 
Я візьму і покочуся, 
Щоб побачити весь світ. 
(«Колобок») 
Вигнав дід мене із хати – 
Та й пішла собі блукати: 
В зайця хатку відібрала. 
І мене всі виганяли, 
(«Коза – Дереза») 

 Гра «Острів порятунку».

Вставте пропущене слово, яке загубив казкар.

А Маруся каже: «Ви лоша прив'яжіть, а __________ повипрягайте та й пустіть котра побіжить до лошати, то та й привела.» (матерів).

 «Ну що, дядьку: ти казав, що кривдою лучче жити, ніж правдою: отже, ні! Ти тільки ___, а я король правда кривду _______! (купець, переважила).

  • Слухай, - каже дід, - як прийдеш до Оха, він тобі випустить голубів, то ти не бери ніякого, тільки бери того, що не__________, а сам собі під грушею сидітиме та оскубуватиметься. То твій______! (їстиме, син)

Дурень прокинувся, коли гляне – аж стоїть___________: сам золотий, щогли срібні, а вітрила шовкові так і понадимались – тільки летіти! (корабель)

Фізкультхвилинка.

Гра «З якої казки?»

«Тільки що Котик вийшов по здобич, а Півник одсунув кватирку, та й виглядає» (Казка про Котика і Півника)

«От Лисичка до глечика – голова не влазить. Вона сюди, вона туди, вона й боком, і лапкою ,і навстоячки, і зазирати, й нюхати…»(Лисичка і Журавель)

  • Мишка-шкряботушка,
  • жабка-скрекотушка,
  • зайчик-побігайчик, лисича-сестричка,
  • вовчик-братик та кабан – іклан

А ти хто? («Рукавичка»)

 

Підробив він голосок,

Став тонесенько співати.

Здогадалися малята:

(«Вовк і семеро козенят»)

 

Змолов борошна мішок

Та й напік у печі

Пиріжків і калачів

Мишенят не пригощав (Колосок )

 

Онде наша Іва,
На метеному дворці,
На тесаному стовпці,
Кужілочка шумить,
Веретенце дзвенить.
Скинемо по пір’ячку,
Нехай летить з нами! (Кривенька качечка)

 

 

От одного разу пішла жінка на річку прати, коли ж котиться горошинка по дорозі... Жінка взяла горошинку та й із’їла.  (Котигорошко)

Добігає до осики, повернулась, щоб подивитись, а де той рак чимчикує, аж чує позад себе. (Лисичка та Рак)

Вовк зразу до боку, хотів смолу оддерти. Драв-драв та зубами й застряв, що ніяк уже не оддере, що хоче назад, то ніяк. (Солом’яний бичок)

— Еге! Що! Тепер уже не одбрешешся! Саме тоді й було, як ми рибу в лісі збирали, і бублейна хмара йшла, і в лісі бубликів ми натрусили, і в вершу заєць піймався. (Язиката Хвеська)

Конкурс «Впізнай, з якої казки предмет»

Горох –                                              «Казка про жар-птицю і сірого вовка»;

 Чарівна торба –                              « Пан Коцький»       

 Сіно –                                              «Сірко»

 Вовча голова                                  « Заєць та їжак».

 Вкрадене немовля                            «Солом’яний бичок»;  

 Глечик –                                          «Цап та баран»

 Жар-птиця –                                         «Два з торби»;  

 Перегони між тваринами               «Лисичка і Журавель»; 

Літери на копиті                                     «Котигорошко»;

Обід для Лисички і кота                   «Вовк і кобила»   

 

 Горох –  «Котигорошко»; 

 Чарівна торба – «Два з торби»;

 Сіно – «Солом’яний бичок»;

 Вовча голова «Цап та баран»

 Вкрадене немовля  «Сірко»

 Глечик – «Лисичка і Журавель»;

 Жар-птиця – «Казка про жар-птицю і сірого вовка»;

 Перегони між тваринами « Заєць та їжак».

Літери на копиті  «Вовк і кобила»

Обід для Лисички і кота « Пан Коцький»         

Кросворд

        

Гра «Хто більше»

Записати якомога більше народних казок, які ви прочитали.

 

V. Підведення підсумків уроку.

На уроці мені найбільше сподобалося….

Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи.

 

Категорія: 5 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 2813 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця