Пояснювальна записка
Реформування сучасної освіти
зумовило створення нових виховних проектів. Сучасні діти України
прагнуть бути освіченими, кваліфікованими, дисциплінованими, політично
розвиненими та відданими Батьківщині. Тому завдання педагогів - виховати у
майбутніх громадян України почуття обов'язку і поняття честі, уміння
підкоритися товаришеві й наказати йому, бути ввічливим, суворим, добрим і стійким
- залежно від умов життя. Мета виховання - сформувати веселу, бадьору,
підтягнуту, здатну будувати й жити, і любити життя особистість.
Виховання гармонійно розвиненої
особистості, гідного громадянина незалежної України є кінцевою метою роботи
класного керівника за програмою « Я – дитина. Я – людина. Я – особистість».
Основні напрямки реалізації програми
спрямовані на забезпечення умов для гармонійного розвитку школяра, реалізації
та вдосконалення творчого та фізичного потенціалу особистості, формування її
загальної культури, адаптації до життя в соціумі.
Метою
програми є:
Формування духовно багатої,
конкурентної творчої особистості з
гуманістичним світосприйняттям, вільного громадянина і патріота, здатної
реалізувати свій багатий потенціал у подальшому житті.
Завдання
програми:
·
Вивчення здібностей і нахилів учнів,
широке їх залучення до різноманітних об’єднань за інтересами.
·
Створення умов реалізації потенційних
можливостей особистості.
·
Формування бережливого і дбайливого
ставлення учнів до власного здоров’я , як до найвищої цінності.
·
Пошук оптимальних шляхів спільної
діяльності учнів, батьків, вчителів.
·
Виховання гармонійно розвиненої
особистості.
Очікувані
результати програми :
·
Виховати громадянина на засадах
гуманності та високої моралі.
·
Сформувати особистість з критичним
мисленням та генеруванням нових ідей.
·
Розвиток контактності та комунікабельності
учнів, вміння працювати в колективі.
·
Високий рівень самовиховання, самооцінки
та самоконтролю школярів.
Зміст
програми
1.
Проект
«Дерево міцне корінням, а людина знаннями»
Мета проекту : підняття
престижу знань, робота з обдарованими дітьми
Довготривалий
Шляхи реалізації:
·
Проведення конкурсів, брейн-рингів,
круглих столів, науково-практичних конференцій, годин цікавих повідомлень.
·
Проведення предметних тижнів та
місячників.
·
Оволодіння комп’ютерною технікою.
·
Створення консультаційного пункту для
невстигаючих учнів.
·
Захист робіт МАН
Очікувані результати : розвиток
творчих здібностей; підвищення рівня самооцінки школярів, їх участь в роботі Малої
академії наук; реалізація самостійно значущих ініціатив учнів (Додаток 1).
2. Проект «Школа – мій дім»
Мета проекту: формування в
учнів господарського ставлення до школи, активна участь класного колективу в
житті школи.
Довготривалий
Шляхи реалізації:
·
Проведення акцій «Бережи книгу», «Посади
сад», « Краща городня ділянка»
·
Участь у конкурсах «Краща класна
кімната», «Озеленення класу», «Квітник
біля школи»
·
Участь у ремонті класної кімнати
Очікувані результати: виховати в учнів дбайливість, господарність, самостійність,
працелюбність.
3. Проект «Здоров’я – найбільша цінність»
Мета проекту : сприяння
підвищенню розуміння підлітками переваг здорового способу життя.
Довготривалий
Шляхи реалізації:
·
Проведення бесід, диспутів, лекторіїв,
зустрічей з медичними працівниками по
пропаганді здорового способу життя.
·
Проведення анкетувань, інструктажів по профілактиці шкідливих звичок серед
підлітків.
·
Проведення спортивних та туристичних
змагань
·
Випуск методичних бюлетенів, стіннівок.
·
Проведення тренінгів, участь у
агітбригаді «Молодь за здоровий спосіб життя»
·
Робота за програмою « Майбутнє
починається сьогодні»
Очікувані результати:
зміцнення фізичного і психічного здоров′я дітей, їх участь у спортивних та
туристичних змаганнях, тренінгах та роботі агітбригад по пропаганді здорового
способу життя (Додаток 2).
4. Проект « Родина + школа = гармонійно
розвинена особистість»
Мета проекту: забезпечення
єдності шкільного та сімейного виховання
Довготривалий
Шляхи реалізації:
·
Проведення класних батьківських зборів,
лекторіїв, днів відкритих дверей.
·
Створення консультаційного пункту для
батьків.
·
Випуск методичних бюлетенів для батьків.
·
Проведення анкетування серед батьків.
·
Відвідування родин.
·
Проведення родинних свят.
Очікувані результати: розширення
світогляду та поглиблення педагогічної, психологічної та виховної компетенції
батьків; співпраця дітей з батьками, батьків з учителями; участь батьків у
житті класу, школи; проведення родинних свят (Додаток 3);
5. Проект «Я в соціумі»
Мета проекту: формування
конкурентної творчої особистості з гуманістичним світосприйняттям, спроможної
до самовизначення, самореалізації, самовдосконалення.
Довготривалий
Шляхи реалізації:
·
Проведення анкетувань
·
Проведення бесід на правову тематику.
·
Визначення правил поведінки в
навчальному закладі.
·
Участь в учнівському самоврядуванні
·
Профорієнтація учнів.
·
Спілкування «Ким бути і яким бути?»
·
Засвоєння норм християнської моралі.
Очікувані результати: згуртування класного колективу шляхом
спілкування в неформальній обстановці; володіння навичками ділової комунікації,
толерантної поведінки, інформаційного обміну (Додаток 4); виховання на засадах
християнської моралі.
6.
Проект «
Таке цікаве шкільне життя»
Мета проекту : залучати учнів
до активної участі в житті класу та школи.
Довготривалий
Шляхи реалізації:
·
Проведення анкетування
·
Участь в шкільних святах, конкурсах,
змаганнях, виставках, ярмарках.
·
Участь в районних конкурсах
·
Участь в гуртках за інтересами.
Очікувані результати: сформувати
особистість на засадах активної участі в житті класу та школи; створення
емоційно-позитивного настрою школярів з метою забезпечення їх культурного
росту; проведення шкільних свят, конкурсів, змагань, виставок, ярмарків.
(Додаток 5)
7. Проект «Джерела духовності»
Мета проекту: виховання
почуття патріотизму, громадянського обов’язку та відповідальності; формування
національної свідомості.
Довготривалий
Шляхи реалізації:
·
Проведення бесід, годин спілкування про
національні звичаї та традиції
·
Участь у традиційних шкільних народних
святах, акціях.
·
Участь в екологічних конкурсах
·
Участь в роботі шкільного музею
Очікувані результати: сформувати почуття патріотизму та громадянського
обов′язку; підтримка традицій та звичаїв рідного села; поповнення експозиції
шкільного музею; формування екологічної
культури; проведення народних свят (Додаток 6).
Література
1.
Бухлова
Н.Тренінг про тренінг: формування самоосвітньої компетентності учнів – К.:
Шкільний світ – 2009 – 128с
2.
Гарницкий
С.Л. Алкоголь, табак, наркотики и
здоровье подростков – К: Здоровье, 1988 г – 67 с
3.
Гончаров
В. Домашнє насильство: як захистити дитину / Гончаров В. Мурашкевич О. – К.:
Шкільний світ – 2009 -120с
4.
Єремєєва
В. Хлопчики та дівчатка: два різних світи / Єремєєва В. Хізман Т. – К.:
«Редакція загально педагогічних газет» 2003 – 112с
5.
Кацинська
Л.Л. Години спілкування : педагогічні технології та досвід – Рівне -2003 - 132с
6.
Наші
улюблені свята в школі - Випуск 1 – К:
1986 – 192с
7.
Оржеховська В.М. Духовність – це здоров’я молодого
покоління: навчально-методичний посібник / Оржеховська В.М. Тарасова Г.В. - Тернопіль, 2005 – 216 с
8.
Підліток:
як йому допомогти / упорядник Т.Гончаренко – К.: «Редакція загально
педагогічних газет» 2004 – 120с
9.
Психопрофілактика
/ упорядник Т. Гончаренко – К: 2003 – 112с
10.
Рибальченко
І. М. Вас призначено класним керівником – Х.: «Основа» - 2007 -192с
11.
Сухомлинський
В.О. Сто порад учителеві – К.: «Радянська школа» - 1988р -310с
12.
Федорченко
Т.Є. Кроки до здоров’я / Федорченко Т.Є. Тарасова Т.В. – Тернопіль -2005р. –
148с
13.
Школа
класного керівника / упорядник М.Голубенко – К.: Шкільний світ 2005 – 128с
14.
Ягодинський
В.М. Учням про шкідливість нікотину і алкоголю – К : 1986 – 55с.
15.
Журнал
«Все для вчителя»
16.
Журнал
«Позакласний час»
|