Контрольна робота з української літератури
по темі «Рідна Україна . Світ природи» 5 клас.
І рівень
- Як хлопчики допомогли лосеві?(за Є. Гуцалом «Лось»)
а)звільнили з капкану; б)годували взимку; в) визволили з ополонки.
- Яку роль в житті лося відіграв дядько Шпичак?
а)вбив його; б)ніякої; в)врятував його.
- Що обіцяв Шпичак хлопчикам за мовчанку?
а) м'яса; б)роги; в)грошей.
- Що уявив собі Олесь, коли дивився на дно річки? (За Гр. Тютюнником «Дивак»)
а)що він живе у річці;
б)що риби між собою дружать;
в)що він – риба.
- За що Олесь отримав двійку?
а)не слухав на уроці; б)не вивчив урок; в)не захотів малювати горщик.
- З чим порівнюється хлопчик в поезії Б-І Антонича «Назустріч»(«Росте хлоп’я, мов…»)
а)грибок; б)кущ малини; в)вербичка.
ІІ Рівень
За наведеним описом упізнайте тварин чи птахів. У якому творі кожний із них зображений?
- «Це був великий звір з широкими грудьми, які легко здималися од дихання. Його роги нагадували осінній низькорослий кущ, з якого обнесло листя»
- « Раптом поміж куширами промайнула чорна блискавиця і завмерла осторонь довгастою плямою. Олесь підповз ближче, пригледівся й застогнав від подиву: … ! в зубах у неї тремтіла маленька пліточка».
ІІІ рівень
Дати відповіді на питання і обґрунтувати їх .
- Чому Олеся вважали диваком? (За Гр. Тютюнником «Дивак»)
- Чому «брати- підберезники» не пристали на пропозицію дядька Шпичака?(За Є.Гуцалом «Лось»)
ІV рівень
1.Виписати епітети і метафори з поезії М.Вінграновського «Ходімте в сад».
2. Доведіть, що твори Є.Гуцала «Лось» та Гр. Тютюнника «Дивак» є оповіданнями.
|