Контрольна робота з української мови
по темі «Складнопідрядне речення» 9 клас
І рівень
- Складнопідрядним називається речення, у якому…
А) прості речення є рівноправними і з’єднані між собою за допомогою сполучників сурядності;
Б) одне речення є головним, а решта – залежними і з’єднані між собою за допомогою сполучників підрядності;
В) прості речення з’єднані між собою інтонацією та змістом.
- З поданих речень вибрати складнопідрядне
- Велике те слово, що дружбою зветься.
Б) Тихо шелестіло листя верболозу, сичала під ногами гостролеза осока.
В) Дунув вітер понад ставом – і сліду не стало.
- У складнопідрядних реченнях використовують:
А) сполучники сурядності;
Б) сполучники підрядності;
В)сполучники підрядності і сполучні слова.
ІІ рівень
- Записати речення, поставити розділові знаки:
З давніх-давен чуємо що хлібороб думу думає про поле. Наша відповідальність за хліб потрійна бо він — усьому голова. Що за розкіш ці зелені поля і темний гай що синіє далеко-далеко.
- Визначте головну і підрядну частини, накресліть схему речення.
Хотів би я знати, про що той струмочок у мріях своїх гомонить між травою? (П. Тичина.) 3. Будь-яка праця стає творчістю, якщо ти вкладаєш в неї душу. (В. Сухомлинський.)
ІІІ рівень
- Побудувати схеми, вказати вид підрядності:
Там, де стояли пушкарі, де гриміли батареї, росою грають на зорі нові над берегом алеї. Коли ми йшли удвох з тобою вузькою стежкою по полю, я гладив золоте колосся, як гладить милому волосся щаслива ніжна наречена.
- Закінчити речення
На дні океанів завжди панує темрява, тому що…
Усі з нетерпінням чекали, що…
Ми таки добре натомились, бо… і …
ІҮ рівень
- З поданих простих речень утворити складнопідрядні.
Учні намагалися закінчити роботу сьогодні. Завтра буде свято.
Ми вирушили до хатини. У хатині жила сім’я лісника.
- Скласти речення за схемою.
1.(Коли), [ ].
2.[ ],(що).
|