КОНТРОЛЬНА РОБОТА ПО ТЕМІ «ПРИКМЕТНИК»
1. Позначте твердження, яке є правильним:
а) прикметники змінюються за родами, числами відмінками.
б) прикметники мають рід, число, відмінок.
в) прикметники мають рід, змінюються за числами й відмінками. (1б)
2. Укажіть словосполучення, у яких відносні прикметники вжито в значенні якісних:
а)малиновий пояс.
б) вишнева сорочка.
в) сонячні промені (1б)
3. Укажіть сполучення слів, у яких ужито короткі форми якісних прикметників:
а) зелен луг.
б) повен кошик.
в) темна ніч. (1б)
4. Виписати прикметники повної нестягненої форми:
Зоре моя вечірняя, зійди над горою. Мов сизая голубонька село облетіла. …Над головою вже несе свою неклепаную косу косар непевний. Думи мої молодії – понурії діти, і ви мене покинули. (1б)
5. Подані прикметники записати в три стовпчики за групами.
Міцний, урочистий, стальний, блискучий, материнська, паперовий, жвавий, срібна, заяче, батькове. (2б)
6. Утворіть від поданих прикметників, де це можливо, просту й складену форми вищого ступеня порівняння:
Близький, сліпий, смачний. (2б)
7. Поставити у формі Орудного відмінка однини:
Найбільша площа, широка межа, гаряча вода, солов’їний спів, шкільне життя, осінній лист. (2б)
8. До кожного з поданих прикметників дібрати по два іменники, розкриваючи пряме й переносне значення:
Вовча, заяча, рожева, чиста. (2б)
9. Утворити прикметники способом складання.
Кислий і солодкий, фізика і математика, південний захід, сільське господарство, чорні очі, п’ять поверхів, білі зуби.
10 Списати, розкриваючи дужки.
Питай (не ) старого, а малого. Дужий і багатий – (не) винуватий. В гущавині лісу тихо бриніло (не) широке джерело.
|