Контрольна робота з української мови 5 клас
1. Пряма мова - це
а) висловлення певної особи, передане від імені того, хто з нею спілкувався;
б) точно відтворене висловлення певної особи, передане від її імені;
в) приблизно передане висловлення певної особи.
2. Пряма мова береться
а) в лапки;
б) в дужки;
в) в тире з обох боків.
3. Діалог - це
а) зв’язне висловлювання однієї особи;
б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;
в) слова, яке вказують, кому належить пряма мова.
4. Репліка - це
а) слово, яке називає особу, яка бере участь у діалозі;
б) заключні слова кожного з діалогів;
в) слова одного з учасників діалогу.
5. У реченні Казав пан: «Кожух дам!» (Нар.творч.) слова кожух дам є
а) вставними словами;
б) словами автора;
в) прямою мовою.
6. Висловлювання- Поїхали з нами, бабусю!
- Ніколи, синку, їхать, треба йти! – відказала бабуся.
а) є реченням з прямою мовою;
б) є діалогом із двох реплік;
в) є діалогом із трьох реплік.
7. Скласти схеми речень з прямою мовою.
Світить нам у віки пророцтво Тараса : «Не вмирає душа наша, не вмирає воля».______________
«Ти бачив мальовничі й чарівні Карпати?» - запитала Леся.______________
8. Поставити розділові знаки у поданому діалозі:
Мамо татку До нас колядники йдуть закричали діти
Дядьку пустіть козу в хату
Холоду напустите Та й хата маленька
Та й наша коза маленька – в щілинку влізе
То заходьте
9. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки.
Їхав козак за Дунай сказав Дівчино прощай
__________________________________________________________________________
Спасибі бабусю мовила тихенько і поклонилася
__________________________________________________________________________
10. Перебудуйте речення так, щоб замість них були речення з прямою мовою і словами автора.
Я запитав товариша, чи він піде в бібліотеку. Мама попросила Максима, щоб він купив хліба.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|