Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 100
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Березень » 4 » Портфоліо вчителя
15:53
Портфоліо вчителя

"Впровадження особистісно-орієнтованого навчання на уроках української мови та літератури"

З досвіду роботи вчителя української мови та літератури Кам'яногребельського НВК Гавронської Галини Вікторівни.

Формування гармонійно розвиненої компетентної особистості є пріоритетним завданням сучасної освіти. З розвитком сучасної науки й освіти з’явилися не тільки нові цілі, але й нові засоби навчання. Головне, що сьогодні урок розглядається не тільки як діяльність педагога, іншими словами, як форма навчання, а й як діяльність учня. Проблема, над якою працюю «Впровадження особистісно-орієнтованого навчання на уроках української мови та літератури» Основні завдання, які ставлю перед собою:
 - Розвинути індивідуальні позитивні здібності кожного школяра;
 - Максимально виявити і використати індивідуальний досвід учня;
 - Допомогти дитині пізнати себе, самовизначитися та самореалізуватися;
 - Сформувати культуру життєдіяльності, навчити правильно визначати лінії поведінки;

  • Сформувати компетентну особистість.

Навчання, виховання, самовиховання є єдиним процесом, що розвиває творчу особистість та адаптує її до життя. Саме  в умовах особистісно орієнтованого навчання відбувається ставлення та розвиток таких важливих якостей як рефлективність, спонтанність, критичність мислення, вміння працювати з інформацією, спілкуватись.

Так як урок залишається основною формою навчання, готуючись, намагаюся охопити якнайбільше матеріалу, щоб заняття було цікавим і змістовним, тому поряд з традиційними методами навчання використовую інтерактивні технології.

Урок – це напружена, науково організована і спрямована на результат робота учнів і вчителя, яка розвиває творчі здібності школярів, сприяє здобуванню знань учнями самостійною роботою, що стимулює роботу з додатковою літературою, розвиває аналітичне мислення, вміння узагальнювати  і синтезувати, формує навички самооцінки і самоконтролю.

Формування творчого мислення школяра займає значне місце в особистісно орієнтованому навчанні, що робить його потужним фактором розвитку особистості. Орієнтація на творчу особистість потребує запровадження таких методів, які спонукають учнів до активної діяльності, стимулюють розвиток мислення, уяви, викликають зацікавленість, позитивне ставлення до навчання. Як результат учень стає активним співтворцем навчально-виховного процесу. Кожен школяр, не залежно від рівня знань, умінь і навичок,  долучається до співпраці в колективі, груповій діяльності, яка формує ситуацію успіху.

Активність учня забезпечується на всіх  етапах уроку:

  • Орієнтація;
  • Визначення мети;
  • Проектування;
  • Реалізація;
  • Корекція;
  • Контроль та оцінювання.

Урок у системі особистісно орієнтованого навчання починаю з повідомлення учням орієнтованих на конкретний результат цілей, створюю позитивний настрій та мотивацію успіху. При визначенні мети застосовую метод передбачення, що є потужним фактором, який працює на розуміння і підсилює інтерес. Це може бути використання епіграфа, загадки, заповнення таблиці «Знаю, умію, застосовую». Успішним є складання асоціативних рядів.

Залучення учнів до проектування здійснюю через попередню роботу (метод випереджувального навчання) Це підготовка повідомлень, рефератів. Для актуалізації опорних знань використовую літературні диктанти, кросворди, запитання для бесіди.(Додаток А) На етапі реалізації на уроках літератури використовую пообразний аналіз, структурований огляд. Дотримуючись принципу : «не вести дітей за собою, а навчити їх самостійно йти», застосовую такі технології як кероване читання, гронування, дискусії, віртуальні екскурсії, метод ланцюжка, метод "Прес", метод "навчаючи - вчуся", робота в групах, парах,(Додаток Б) «Мозковий штурм», метод «Коло ідей», «Карусель», «Займи позицію», турніри, рольові ігри, вправи "снігова куля", "ти - мені, а я - тобі".(Додаток В)

Під час корекції знань учнів використовую такі методи як евристичні бесіди,  складання сенканів, заповнення понятійних таблиць, розв’язування клоуз-тестів, написання літературних диктантів типу «Відгадай літературного героя»,"Ключове слово", дидактичні ігри «Лови помилку», «Передай крейду», "Знайди відповідність", «Істинне – хибне», "Відшукай в тексті". (Додаток Д)

На контрольно-оцінювальному етапі використовую методи самооцінювання і взаємооцінювання, надаючи можливість учнів порівняти отриманий результат з критеріями стандарту, закладеними у навчальній програмі. Широко застосовую методи «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Дерево пізнання», "Квітка знань(Запитань-відповідей)" , "Ромашка завдань". (Додаток Г)

Для наочності під час уроків широко застосовую мультимедійні технології: презентації, перегляд відео сюжетів, прослуховування аудіо записів, заохочую учнів для створення проектів-презентацій і їх захист на уроках. (Додаток Е).  Мультимедіа відкривають для учителя нові можливості, адже тоді навчання стає продуктивним і цікавим. Завдяки мультимедійним технологіям стає можливим широке урізноманітнення методів, форм та прийомів, створення комфортних умов навчання.

Важливим складником навчально-виховного процесу є залучення учнів до позакласної роботи з української мови та літератури. Під час організації і проведення позакласних заходів у школярів формується пізнавальний інтерес до предмета, удосконалення умінь і навичок, виховання ініціативи, самостійності, творчих здібностей. Готуючись, школярі оволодівають багатьма необхідними вміннями й навичками: користуватися довідковими виданнями, здійснювати інформаційний пошук, виступати перед аудиторією, організовувати конкурси, свята. У ході позакласних заходів, як і на уроках школярі удосконалюють мовну, мовленнєву, комунікативну, соціокультурну компетенції.

У позакласній роботі практикую проведення тижнів української мови та літератури, мовознавчих турнірів, брейн-рингів, свят та виховних годин, присвячених творчості поетів та письменників (Додаток Є). Цікавими для учнів є літературні вечори, інсценізації, вікторини, семінари, науково-практичні конференції.

З метою розвитку творчих здібностей школярів залучаю їх до випуску шкільної газети «В сім’ї єдиній», участі у конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт Малої академії наук, районних літературних конкурсах та фестивалях. Як результат: учениця 9 класу Федорко Марія посіла ІІІ місце в районному етапі захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук з роботою «Оспівування криниці в українському фольклорі» (2011р), Паламарчук Аліна, учениця 5 класу, посіла ІІІ  місце у конкурсі читців творів Т.Г.Шевченка (2014р.), Єрмаков Вадим, учень 7 класу, ІІ місце в конкурсі «Космічні фантазії»(2014р.), конкурс розробки сценарію родинного вечора-віншування «Україна – це я» ІІ місце (2012р.), участь школярів у Всеукраїнські грі «Соняшник» (Додаток Ж)

Свої розробки уроків та позакласних заходів розміщую на персональному сайті «Диво калинове»  saytgalina.at.ua   (Додаток З)

Переглядів: 453 | Додав: ser0709 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Календар
«  Березень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Архів записів
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця