Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [8]
6 клас [6]
7 клас [2]
8 клас [8]
9 клас [3]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 115
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української мови » 8 клас

Узагальнюючі слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами
20.02.2015, 19:54

Українська мова, 8 клас

Тема: Узагальнюючі слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами                             Мета. Поглибити знання учнів про однорідні члени речення, удосконалити вміння

знаходити узагальнюючі слова при них та правильно вживати розділові знаки, інтонувати речення з однорідними членами при узагальнюючих словах,  поширювати речення узагальнюючими словами, будувати висловлювання з використанням цих слів.

Розвивати мислення та мовлення учнів, активізувати та поповнювати їх словниковий запас.

Виховувати любов до природи

Епіграф уроку:

А цій землі нічого не забракло,

Ні рік, ні моря, ні озер, ні трав.

Л. Костенко

Хід уроку

І.             Організаційна частина.

II.          Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ.         Мотивація навчання учнів.

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

 

  1. Повторення вивченого про однорідні члени речення.

Фронтальне опитування. Вправа «Мікрофон».

  •  Які члени речення називаються однорідними?
  •  Які члени речення можуть бути однорідними?
  • Тип зв’язку між однорідними членами речення? (сполучниковий, безсполучниковий і змішаний)
  •  Закінчити речення: між однорідними членами речення бувають відношення...єднальні, протиставні, розділові.

Складання квітки (у групах)

«Ознаки однорідних членів речення.»  

  1.  Лексична вправа «Незакінчене речення»
  1.  Десна, Дніпро, Рось, Сула, Ятрань -... (ріки)
  2.  Світязь, Синевір, Сиваш, Ялпуг, Кагул -... (озера).
  3.  Верба, дуб, каштан, ясен -... (дерева).
  4.  Шавлія, чебрець, звіробій, материнка, деревій -... (лікарські трави).
  5.  Лелека, чапля, журавель -... (перелітні птахи).

Лексична робота.

Дібрати синоніми.

Лелека - чорногуз, бузько, бусол, бусел, боцян, жабоїд, гайстер.

  1. Відтворення теоретичних відомостей, застосування яких буде потрібне на уроці

Спостереження

1.Аналіз тексту з елементами зіставлення нових знань з базовими на снові актуалізації.

 Дошка. Речення. Синтаксичний розбір. Добір схем.

Течуть до нас здалека ріки: Дніпро і лагідна Десна. ∆: о і о,  о і о

Жито, пшениця й овес - усе разом поспіло. о,  о й О - ∆

Всяке птаство, як-от: деркачів, перепілок, куликів, курочок - можна було викосити косою в траві або впіймати. ∆, як-от: О,О,О.

  1.  Слово вчителя.

Однорідні члени речення можуть супроводжуватися узагальнюючими словами.

Ці слова виражають загальні поняття чи є родовими стосовно тих понять, які названі однорідними членами.

Узагальнюючі слова можуть стояти перед однорідними членами речення або після них і завжди є тими ж членами речення, що й однорідні члени речення, які вони узагальнюють.

  1.  Робота за підручником. Сторінка 106.

Опрацювання теоретичного матеріалу.

Інтонація                                                 Розділові знаки (схема)

  1.  Синтаксичний розбір речень.
  1.  У городі і в саду ясніли свіжі осінні квітки: різнобарвні айстри, палка красоля, гвоздики, гарячий, як кров, королів цвіт.
  2.  І трави, і води, і гори, і квіти, і Седнів зелений, і білий лелека нам сонечко ніс.
  3.  Кущова рослина: порічки, агрус - розпросторилася, розширилася, мішаючись глухою і жалкою кропивою.
  4.  Чарівний світ пливе переді мною: сині води, білі піски, хати на високих берегах.
  5.  Луки, гори, пишні сади - усе зелене й принишкле.
  1. Робота з вправами підручника
  2. Тренувальні вправи.

1)   У кожній групі слів укажіть слово або словосполучення, що є узагальнюючим.

Іменник, числівник, дієслово, займенник, самостійні частини мови, прислівник, прикметник.

Казки, прислів’я, приказки, жанри фольклору, пісні, міфи, легенди, перекази.

Петро Гулак-Артемовський, Євген Гребінка, Тарас Шевченко, Леся Українка, Степан Руданський, українські письменники.

Микола Лисенко, Павло Чубинський, Михайло Вербицький, композитори, Платон Майборода.

  1. Пояснювальний диктант

  Запишіть речення, поясніть уживання розділових знаків. У першому реченні підкресліть усі члени речення.

Лози, кручі, ліс — все блищить і сяє на сонці. (О. Довженко) Ми садили ліс у полі: і дубочки, і тополі, і осику, і ліщину, і червону горобину. (М. Стельмах) Всюди: і на вулицях, і круг стадіону, і обабіч дороги до заводу — росли молоді осокори, клени й каштани. (В. Собко)

  1. Підсумок уроку.

Перевірка завдань.

Оцінка роботи класу вчителем.

Оцінка учнями своєї роботи на уроці, набутих знань.

  1.  Домашнє завдання.  Повторити, с. 113.

Скласти 4 речення з узагальнюючими словами і однорідними членами речення за

схемами.

Категорія: 8 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 2014 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця