Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [8]
6 клас [6]
7 клас [2]
8 клас [8]
9 клас [3]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 100
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української мови » 8 клас

РЕЧЕННЯ З КІЛЬКОМА РЯДАМИ ОДНОРІДНИХ ЧЛЕНІВ
20.02.2015, 18:15

 РЕЧЕННЯ З КІЛЬКОМА РЯДАМИ ОДНОРІДНИХ ЧЛЕНІВ

Мета: ознайомити учнів з поняттям про речення з кількома рядами однорідних членів, сформувати в них загальнопізнавальні вміння й навички знаходити однорідні члени, різні ряди однорідних членів в одному реченні, правильно розставляти розділові знаки та інтонувати речення з кількома рядами однорідних членів речення; розвивати творчі вміння складати речення з кількома рядами однорідних членів та використовувати їх у про­цесі складання усних і писемних висловлювань; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття прекрасного й розуміння творів мистецтва.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

Перевірка домашнього завдання

ІІ. Оголошення теми і мети.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Експрес опитування

  1. Які члени речення називаються однорідними?
  2. Які члени речення можуть бути однорідними?
  3. Чим можуть бути виражені однорідні члени речення?
  4. Навести приклад речення з поширеними й непоширеними одно­рідними членами.
  5. Розказати про вживання сполучників при однорідних членах ре­чення.
  6. Які розділові знаки ставимо при однорідних членах речення?
  7. Чи можуть однорідні члени речення пояснювати різні слова?

Творче спостереження з елементами аналізу

Справа і зліва віяло свіжістю і ароматом води (Ю.Смолич)

- Назвіть, скільки груп однорідних членів речення ви визначили?

- До яких слів вони відносяться?

-Якими членами речення вони є?

У реченні може бути як один, так і більше рядів однорідних членів.
Не є однорідними членами речення:
• повторювані слова, які вживаються для виділення великої кількості предметів, підкреслення тривалості дії, вираження емоційності. Наприклад: Плавай, плавай, лебедонько, по синьому морю... (Т. Шевченко);
• два однакові або подібні слова, об'єднані частками не або так. Наприклад: дивишся не надивишся; їсти так їсти;
• фразеологічні сполучення з двічі повторюваним сполучником. Наприклад: і сміх і гріх; ні світ ні зоря;
• однакові за формою дієслова, що означають ускладнену дію. Наприклад: піду подивлюся.

Робота над вправою 257 в підручнику. Визначити в реченнях ряди однорідних членів.

Робота в групах

Робота з картками    І. Прочитайте речення, дотримуючись правильної інтонації. Скільки рядів однорідних членів є в кожному з них та яким зв'язком поєднані в цих рядах слова? Підкресліть різними кольорами ряди однорідних членів.

  1. Приємно бродити по теплих калюжах після грому й дощу чи ловити щучок руками (О. Довженко). 2. Липневий день догоряє десь за сутінками височенних дубів і лип, палахкотить на золотих банях і сяйно-білих стінах верхівки собору, що вигнався стрімко в небо (І. Багряний). 3. Уся гавань була заповнена вітрильниками, великими й малими лодіями, довбанками й човнами (Р. Іванченко).
  2. 4. Ще в дитинстві я ходив у трави, в гомінливі, трепетні ліси... (В. Симоненко). 5. Життя кипить, кипить і завмира під спів снігів, вітрів, громів і птахів (М. Чумак). 6. Гарячий липень бродить покосами і стернями, кладе снопи в копи, поскрипує возами й гарбами (І. Цюпа).

Два-чотири - всі разом! З'ясуйте, скільки рядів однорідних членів є в кожному з поданих речень. Відповідь обґрунтуйте.
1. З низького й високого лету, з пальми, з берези, з калини ти можеш не чути реготу, та мусиш почути ридання, та мусиш збагнути ридання кожнісінької людини! (Д. Павличко). 2. Думав про матір, про прості її заповіти, про віру в людей, віру в добро, в щирість, у любов, у посвяту заради величного й прекрасного (І. Багряний).

Інтелектуальна розминка

      К.Паустовський сказав: «Розділові знаки – це як нотний знак. Вони твердо тримають текст і не дають йому розсипатись.»

- Як ви зрозуміли це висловлювання?

- Чи стосується воно речень з однорідними членами?

Робота з підручником  робота над вправою 263

Підсумок уроку

ІХ. Домашнє завдання виконати вправу 264, вивчити правила

 

 

 

Категорія: 8 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 566 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця