Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [8]
6 клас [6]
7 клас [2]
8 клас [8]
9 клас [3]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 115
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української мови » 8 клас

Речення із звертаннями, вставними словами і вставленими конструкціями. Систематизація й узагальнення вивченого.
02.03.2014, 20:17

ТЕМА.   Речення із звертаннями, вставними словами  і вставленими конструкціями. Систематизація й узагальнення вивченого.

Мета: узагальнити й систематизувати основні відомості про речення зі звертаннями і вставними словами, сформувати цілісну систему особистісних знань восьмикласників з теми, закріпити  навички  вживання  розділових знаків у реченнях, ускладнених звертаннями та вставними словами, правильного  інтонування таких речень; розвивати увагу, логічне й образне мислення, емоційну сферу.

Тип уроку: урок закріплення вивченого.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Мовознавчий диктант.  Продовжити речення

1.     Слово або слова, які називають того до кого звертаєшся називаються…

2.     Слово, яке виражає ставлення мовця до сказаного називається….

3.     На письмі звертання завжди …

4.     Поширеним називається звертання, яке складається з…

5.     У реченні вставні слова можуть стояти…

6.     Звертання і вставні слова членами речення…

7.     На письмі вставлені речення можуть виділятися…

8.     У реченні вставлені речення несуть…

9.     Звертання вживаються у….

10.                       Розділовий знак при звертанні залежить від …

11.                       Назвати кілька вставних слів, що вказують на джерело повідомлення.

12.                       У яких стилях мовлення найчастіше вживаються звертання та вставні слова?

ІІІ. Оголошення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.

1.     Вибірково-розподільний диктант

 Виписати із тексту звертання 1колонку- непоширені. 2 колонку поширені.

Грай, моя пісне, як вітер сей грає. Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє. І тут можна помилитись, Марійко, в своїх здібностях. Спи, дитятко, сном міцним. Де ти, фантазіє, там радощі й весна. Через тумани лихі, через великеє горе ти світиш мені, моя зоре.

2.     Тренувальна вправа.

Списати речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Зробити повний синтаксичний розбір  1-го речення.

Мабуть кожна людина сама повинна шукати найкоротшу дорогу до істини. Найглибша мудрість певне у коханні. Біля цього магазину тут тепер шоколад продають одного зимового ранку редактор Карк зустрів нову владу. Але ж я гадаю ви не з полохливих? Завжди у своєму селі а також у лузі, в полях приглядався до лелек.

3.     Творча вправа.

Поширити подані речення вставними словами.

На цьому я… поставлю крапку. … тільки у горі, у печалі, у тузі пізнаються хороші безкорисливі друзі. І все летить перед тобою, і ти…сам летиш.

4.     Творче конструювання

Записати речення, розставивши потрібні розділові знаки. Перебудувати їх так, щоб вони містили звертання.

          Мова наша зброя, якою ми служимо народові, що нас породив вигодував і виховував . Коханий заграє мені в сопілку, щоб вона все лихо зачарувала. Поет слухає голоси людського життя.

5.     Робота з деформованим висловлюванням

Відновити деформований зміст висловлювання, уставивши в нього найбільш вдалі вставні конструкції з дужок. Пояснити свій вибір.

            Учених дуже цікавить, чому немає гранітної оболонки на дні океанів. (Може, можливо, мабуть) вона була розірвана у ті часи, коли величезний праматерик, з якого утворилися всі сучасні материки, розповзався по поверхні Землі?

            А (може, можливо, мабуть), (як уважають деякі дослідники, на думку деяких дослідників, як думають деякі дослідники, як здається деяким дослідникам), якимсь небесним тілом, силами тяжіння від Землі було відірвано чималий шмат її поверхні й з нього утворився супутник Землі Місяць? (Може, можливо, мабуть), були й інші якісь причини. (Та так чи інакше, інакше кажучи, іншими словами), гранітної оболонки на дні океанів немає. Тут лежать базальти (За В. Уткіним).

6.     Вправа «Конструктор».

Перебудуйте і об’єднайте пари речень так,щоб одне з них стало вставним. Поставте відповідні розділові знаки.

На цій вулиці, на цім місці гурток матросів умирав у нерівній боротьбі. Тут тепер міщани проходять.

Катер стрілою мчав по Дніпру. Аж вітер свистів у вухах.

7.     Творче моделювання. Робота в парах.

Скласти діалог «Екскурсія по навчальному закладу», використовуючи звертання та вставні слова.

 

ІV Підсумок і узагальнення.

 

V. Домашнє завдання

 

1.Підготуватися до тематичного оцінювання: повторити теоретичні відомості з розділу і правила вживання розділових знаків у реченнях зі звертаннями і вставними словами.

2. Написати листа товаришеві, використовуючи вставні слова та звертання.

Категорія: 8 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 6215 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця