Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [10]
6 клас [10]
7 клас [4]
8 клас [13]
9 клас [2]
Аудіозаписи [3]
Відеофільми [2]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 100
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української літератури » 8 клас

Леся Українка. “Давня казка”. Проблема лицарства, ролі митця в суспільстві, суті людського щастя
20.02.2015, 19:32

Тема: Леся Українка. “Давня казка”. Проблема лицарства, ролі митця в суспільстві, суті людського щастя

Мета: допомогти учням з’ясувати проблематику поеми, підвести до розуміння авторської думки про істинне лицарство, роль митця у суспільстві; удосконалювати вміння робити порівняльну характеристику образів; сприяти вихованню шляхетності.

Цілі.

Учні знатимуть: проблематику поеми; риси характеру поета і Бертольдо.

Учні вмітимуть: назвати основні проблеми твору; здійснювати порівняльну характеристику образів; формулювати власне ставлення до персонажів.

Тип уроку.  Урок закріплення знань, умінь і навичок.

Обладнання:  ілюстрації  до поеми.

Оформлення дошки: епіграф:

“Я сама подібна до героя моєї “Давньої казки” (З листа Лесі Українки до Михайла Павлика).

Методи, прийоми, форми роботи: асоціювання, літературний диктант, складання цитатного плану порівняльної характеристики образів або укладання таблиці (робота у парах), усна зв’язна розповідь,  бесіда, метод „ПРЕС”.

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1. З’ясування емоційної готовності до уроку (Графічне зображення настрою).

2. Актуалізація суб’єктного досвіду та опорних знань:

а) розгадування запропонованих  однокласниками кросвордів, написання літературного диктанту,  зачитування есе, перегляд ілюстрацій;

б) укладання асоціативного ряду до слова „лицар”.

ІІ. Цілевизначення і планування.

1. Оголошення теми, представлення концепту уроку.

2. Укладання на основі загального власного переліку цілей уроку.

3. Колективне планування діяльності.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Слово вчителя.

- Справжнім лицарем можна вважати людину благородну, чесну, добру, сміливу. В поемі є лицар – Бертольдо. І є поет – людина, яка не має благородного походження. Хто ж із них може вважатися справжнім лицарем і чому?

2. Укладання цитатного плану характеристики образу або таблиці (робота у парах).

Учитель пропонує школярам вибрати й узгодити у парах один із варіантів завдання (скласти план порівняльної характеристики образів поета і Бертольда або заповнити таблицю), пояснює, як вони працюватимуть.

ПОЕТ

БЕРТОЛЬДО

 

Портрет

 
 

Походження

 
 

Мрії

 
 

Життєві цінності

 
 

Риси характеру:

 
 

Талановитий

Лихий

 
 

Мудрий

Гордий

 
 

Розважливий

Завзятий

 
 

Має почуття власної гідності

Невдячний

 
 

Ставлення один до одного

 
 

Ставлення автора до персонажів

 
 

Пам’ять народу

Ганебна смерть

 
         

3. Усна зв’язна розповідь учнів.

4. Бесіда:

-         Отже, справжнім лицарем є поет, незважаючи на „неблагородне” походження. Якщо він лицар, то має служити за внутрішнім покликом. Кому служить поет? У чому вбачає сенс свого життя?

-         Бертольдо теж служить. Кому? Як?

-  Як ви думаєте, чи могло життя персонажів скластися по-іншому? Що для цього їм потрібно було зробити?

4. Робота з “дошкою запитань”.

Учні прикріплюють свої запитання до автора, героїв, своїх однокласників, самих себе. Відповіді на ці запитання дають вони самі або хтось із однокласників.

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1.  Скориставшись технологією “метод „ПРЕС”, розказати про своє розуміння лицарства, роль поета в суспільстві, суть людського щастя.

Наприклад:

Я вважаю, що поет служить народові,

тому що допомагає простим людям.

Наприклад, підтримує піснями у важкі хвилини.

Отже, він служить музі й народові.

2. Прокоментувати епіграф.

3. Взаємооцінювання у парах.

Домашнє завдання.

Підготуватися до написання контрольного твору (скласти план, вступ, дібрати відповідні цитати) на одну із тем: “Внутрішній світ мій і Лесі Українки”; “Хотіла б я піснею стати?.. (Роздуми над поетичними рядками Лесі Українки”); „Чи легко бути лицарем?”, “Давня мудрість “Давньої казки”; “Давня казка” – твір для дітей і не тільки…”.

 

Категорія: 8 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 731 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця