Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [10]
6 клас [10]
7 клас [4]
8 клас [13]
9 клас [2]
Аудіозаписи [3]
Відеофільми [2]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 115
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української літератури » 8 клас

Іван Карпенко-Карий «Сто тисяч» . Зміст ІІ – ІѴ дій. Образ Герасима Калитки.
20.02.2015, 18:34

Тема уроку: Іван Карпенко-Карий «Сто тисяч» . Зміст ІІ – ІѴ дій. Образ Герасима Калитки.

Мета уроку: вдосконалювати вміння аналізувати образи літературних героїв, виокремити у них найважливіші позитивні риси характеру, з’ясувати роль негативних рис характеру у становленні особистості; розвивати уважність, зосередженість, аналітико-синтетичне мислення; виховувати любов і повагу до краси рідного слова.

 

 

Хід уроку

Епіграф:

«Гроші або керують своїм власником, або служать йому».

Горацій

І. Організаційно-вступна частина уроку

ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання (диференційованого характеру)

Метод «Закінчи речення».

1.Герасим Калитка все життя прагнув…

2.Сенсом життя багатія було…

3.Прізвище Калитка означає..

4. Герасим Никодимович ділився найсокровеннішим лише з …

5.Найбагатшою людиною в окрузі був…

6.Нечесний шлях збагачення Калитки…

ІІІ. Перевірка раніше засвоєних знань

Інтелектуальна розминка

1.Чи вдало підібрано прізвище головного героя? Про що це свідчить?

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку, формування мотивації учіння

Поетапна характеристика Герасима Калитки за планом (Учні дають відповіді на питання і заповнюють таблицю.)

Життєві цінності

Ставлення до членів родини

Взаємини з друзями, знайомими

Стосунки з наймитами

Любить землю, гроші.

Любить працю.

авантюрист, відсторонюється від інших.

Ні з ким не ділиться, «не буду панувати», мріє помститися.  Зневага до освіти. Здатний на самогубство.

Шукає вигоду з одруження сина, байдужий до щастя дітей. Б’є жінку

Обманює, ошукує кума, легковірний, намагається ошукати, підставляє кума, готовий вбити заради грошей кума

Зневажає, заставляє важко працювати., шкодує хліба

  • З ким ми знайомимося у І яві?
  • Як його охарактеризував копач?
  • Хто такий копач?
  • Які стосунки у Романа з Мотрею?
  • При яких умовах ми знайомимося з Герасимом Калиткою?
  • Як він себе поводить?
  • Для чого Савка прийшов до Герасима?
  • Як до цього поставився Герасим?
  • Яку угоду вони уклали?
  • Що ви дізналися про Савку?
  • Як Калитка ставиться до Невідомого?
  • Чому Невідомий так легко віддав Калитці грош?
  • Який спосіб обміну грошей він знаходить?
  • Чим зацікавив Калитку Пузир?
  • Як Роман реагує на пропозицію батька: одружитися на Пузирівні?
  • Чому Герасима не влаштовує наймичка як невістка?
  • Чому Герасим заставляє Романа зробити модну зачіску, гарно вбратися, запрягає найкращих коней?
  • Що сталося на весіллі у дочки Калитки?
  • Чим хизується Калитка?
  • Які стосунки були у подружжя?
  • За що Герасим вичитав Клима7 Як це його характеризує?
  • Чому посварилися Роман і Мотря?
  • Яку угоду склали Савка і Герасим?

 - Що снилося Герасиму? Чим це зумовлено?

- Як Роман оцінив ситуацію, коли батько спав довше, ніж завжди?

- Якою була зустріч Пузиря з Романом?

- Як Пузир сприйняв приїзд Бонавентури?

- Яким чином Калитка висловлює незадоволення на адресу Пузиря?

- Як Роман охарактеризував дочок Пузиревих?

- Яку думку висловив Герасим щодо дочок Пузиря

- Про що мріяв Герасим, коли побачив у вікно як до нього приїхав Савка?

- Що запропонував Гершко Калитці для придбання землі Смоквинова?

- Як Герасим зустрів Савку?

- Опишіть, застосовуючи текст твору, як Савка обміняв фальшиві гроші у казначея.

- У чому виявилась щирість Герасима до Савки, своїх рідних після радісної новини?

Інсценізація уривків:

1. Поділ грошей.

2. Самогубство Калитки.

Відгадай героя твору (додаткове завдання)

Скупий і некультурний,
Натура така гидка
Усе це поєднає
Хазяїн наш – Калитка

 

На голові очіпок, 
Спідниця і запаска – 
Калитчина дружина
А ймення їй – Параска

 

Любив він щиро Мотрю,
Не пара Пузирям.
Був добрим і правдивим, 
Юнак цей звавсь – Роман 

 

Він звавсь Бонавентура, 
Ледачий був і рвач
Та врятував Калитку – 
Зажерливий копач

 

V. Підсумки уроку

- Спочатку комедія мала назву «Гроші». Котра з назв найбільш вдала і чому?

- Як ви оціните епіграф уроку?

VІ  повідомлення домашнього завдання.

 

Категорія: 8 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 3724 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця