Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [10]
6 клас [10]
7 клас [4]
8 клас [13]
9 клас [2]
Аудіозаписи [3]
Відеофільми [2]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 100
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української літератури » 6 клас

Всеволод Нестайко — відомий у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (фрагменти). ТЛ: повість, пригодницький твір.
20.02.2015, 17:16

Всеволод Нестайко — відомий у світі український  дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (фрагменти). ТЛ: повість, пригодницький твір.

Мета:

  • розпочати роботу щодо аналізу пригод­ницького твору, виявити ідейно-тематичну спрямованість твору, особливості назви;
  • розвивати вміння толерантно і аргументовано доводити свою думку, відстоювати влас­ну позицію; узагальнювати, порівнювати, робити власні висновки, формувати естетичні смаки школярів;
  • виховувати почуття пошани до творчості В. Нестайка, позитивних рис характеру; інтерес до наслідків власної праці; формувати соціальну та  комунікативну компетентності. 

ХІД УРОКУ

 

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

 Обговорення розділу твору за питаннями:

Питання до класу:

• Чому глава твору починається зі знайомства не з хлопцями, а сваркою діда Варави?

• Чим пояснити благородність ідеї проведення хлопцями метро під свинарником?   

  • «Противнюча і плямиста, як географічна карта». Хто це?

• Що цікавого ми дізналися про родину Вані? (Батько грає на скрипці, дід — мисливець, мати — депутат райради, ланкова кукурудзоводів)

  • Розкажіть, як герої обирали кандидатуру на участь у бою биків?

• Чому одразу відпала кандидатура бугая Петьки?

• Через що хлопці посварилися і навіть побилися?

• Чому хлопці вирішали стати тореадорами?

  • Чим закінчилося їх тре­нування з коровою Контрибуцією?

• Знайдіть у творі портретну характеристику діда Варави. Про що вона свідчить?

(«Обличчя в нього сіре й плямисте, як торішнє листя. Губи тонкі і так стулені, мов у роті вода. Очі без вій, круглі і нерухомі, як у півня. Через оті очі здавалося, ніби дід навіки чимось здивований. Та це тільки здавалося. Вісімдесят третій йому пішов»)

• Яким чином Ваня хотів зробити підводного човна? Чи була ця затія безпечною?

• Що свідчить про реакцію хлопців на скімлення щеняти в колодязі?

  • Як діяли друзі? І що в діях хлопців було все-таки неправильним? Як би повели себе ви у такій ситуації?

• Як поставилися хлопці до злочинця, який кинув щеня до колодязя?

• Чим пояснити те, що Ваня з Павлом, отримавши нового друга, за­були про будівництво підводного човна?

  • Прокоментуйте такий уривок: «- Ти чув, як дід Салимон учора біля сільмагу казав: «Ондо, - каже, - Ява і Павлуша пішли. От хлопці! Орли! Соколи! Гангстери, а не хлопці! Нема на них буцегарні!»
  •  Заради чого хлопці робили різні витівки?

Гра «Ключове слово».

Відновіть подію за ключовим словом.

Льоха — ... (провалилася в саморобне метро).

Озеро — ... (названо Реневим на честь діда Варави).

Плескачі — ... (їх надавав Ява сестричці, а та його осороми¬ла на все село).

Пугутькало — ... (випустили птаха сову й налякали лектора).

Дачник — ... (перелякався бика й заліз на стовп).

Килимок — ... (тореадорський реманент, щоб дратувати бика).

Калабаня-ставок — ... (там опинилися хлопці, тікаючи від роз¬гніваної корови).

Підводний човен — ... (його надумали зробити хлопці).

Колодязь — ... (туди спустився Ява за допомогою Павлуші й урятував цуценя).

Коза — ... (її відв’язали, щоб узяти мотузку опускатися в ко¬лодязь).

Космонавти — ... (так жартома уявляли себе хлопці, спуска¬ючись за собаченям).

Собаки — ... (друзі знали всіх собак у своєму селі).

V. Узагальнення вивченого  матеріалу.

  Асоціативний диктант.

Завдання: записати, які з наведених слів асоціюються з прочитаним твором.                

Веселий, сумний, нудний, нецікавий, цікавий, захоплюючий, безглуздий, неймовірний, фантастичний, жорстокий, страшний,смішний, повчальний, нерозумний, хороший.

  «Збери епізод»

 Подані слова згрупувати так, щоб, опираючись на них можна було описати епізод.

Килимок, переговори, космонавти, цап Жора, колодязь, п’ять копійок, калабаня, Манюня, корова Манька, сліпі цуценята баби Меланчиної Жучки, Крива груша, телебачення, свинарник, великий капелюх, собаче скімлення.

 

Метро під свинарником (переговори, п’ять копійок, Манюня, крива Груша, свинарник.)

Тореадори з Васюківки (килимок, великий капелюх, цап Жора, калабаня, корова Манька, телебачення)

Собакевич (коза у шкоді, космонавти, сліпі цуценята баби Меланчиної Жучки, собаче скімлення)

  • Чому саме на такі епізоди ви розділили?

VІ. Підсумок уроку.

Прийом «мікрофон»

Що вам найбільше сподобалось на уроці? Як ви оцінюєте поведінку героїв?

VIІ. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів

VIII. Домашнє завдання:

Категорія: 6 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 567 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця