Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [10]
6 клас [10]
7 клас [4]
8 клас [13]
9 клас [2]
Аудіозаписи [3]
Відеофільми [2]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 100
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української літератури » 6 клас

В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі.
20.02.2015, 17:19

В. Нестайко «Тореадори з Васюківки».  Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі.

Мета: продовжити опрацювання змісту твору, знаходити у творі елементи гумору, романтики; простежити, як зображується мрія і дійсність у стосунках і поведінці героїв, вміти їх аналізувати; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, увагу, спостережливість, вміння грамотно висловлювати свою думку, почуття, враження, формувати активну життєву позицію, естетичні смаки; виховувати почуття пошани до творчості В. Нестайка, гумору, прагнення пізнати багато цікавого, корисного, необхідного для самовдосконалення; прищеплювати повагу до дружби, працьовитості.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Обговорення змісту твору за питаннями:

• Чим пояснює Павлуша своє недоброзичливе ставлення до Яви на початку розділу?

• Які переваги були у дружніх стосунках Павла з Антончиком Мацієвським?

• Яким зображено баштан? Опишіть його («Такого баштана нема ніде. Кінця краю не видно. Од обрію до обрію. І кавунів — тисячі, мільйони... і всі смугасті. Як тигри. Тисячі, мільйони тигрів»)

• Як відбувається знайомство з дідом Салимоном — охоронцем баштану?

• Яким чином хлопці потрапили на баштан?

• Якої шкоди завдали хлопчаки баштану?

• Як хлопці дійшли до того, щоб збудувати єгипетську піраміду? Що вам відомо з історії про цю споруду?

• Охарактеризуйте Стьопу Карафольку. Чим пояснити те, що хлопці його не поважали? («Він щодня чистив зуби, робив зарядку і взагалі був свиня. Коротше, він був те, що називається зразковий учень: учився на самі п’ятірки, поводився в школі бездоганно, не бешкетував, не бив вікон, не вмочав косу дівчинки, що сидить попереду, в чорнило, не підпалював на уроці «жабку» з кінострічки...»)

• Поясніть вираз у творі: «Стьопа — був свого роду ходячим довідником».

• Звідкіль хлопці були обізнані про єгипетські піраміди?

• Кого було обрано фараоном? Чому?

• Опишіть, як відбувалася побудова єгипетської піраміди?

• Що відчув Павлуша, перебуваючи у ролі Гаменхотепа?

• Яким чином Павлуша втік від діда Салимона? Хто йому допоміг?

• Охарактеризуйте внутрішній стан Павла, коли він тікав з Явою від діда («І мені здавалося, що серця наші теж б’ються, наче одне серце. Мені було дуже хороше! Мабуть, таке відчувають справжні друзі — солдати, коли плече в плече йдуть в атаку. Отак біг би й біг на край світу...»)

• Чи зрозумів Павло, чим вимірюється справжня дружба? Що про це свідчить?

• Яке покарання дістали хлопці за шкоду на баштані?

• На ваш погляд, дружба Павла з Явою буде тривалою чи тимчасовою? Обґрунтуйте особисті міркування.

• Чого вчить вас цей твір? Кого ми можемо назвати справжнім другом?

• Які прислів’я та приказки про дружбу ви знаєте? (Нема товариша — шукай, а знайшов — бережи; Вірний приятель — то найбільший скарб; Не обгороджуй себе огорожею, а приятелями; Друга шукай, а найдеш — тримай; Не май сто рублів, а одного друга; Не так тії сто братів, як сто друзів; Пробуй золото вогнем, а дружбу — грішми)

 

Інтерактивна вправа «Займи позицію»

-Хто, на ваш погляд, Ява та Павлуша більшою мірою: бешкетники, шукачі пригод та авантюристи чи звичайні хлопці?

Поєднайте приклади художніх засобів з їх визначенням.

 

 

Уредний, хрумкали, од пуза, семочки, щитаться, здоровенницька, розшолопали

 

Окличні речення

Новісінькими, спокійні, величезною, славний, знаменитий, мудрий

 

Звертання

Кавунячий рай

 

Порівняння

Котилася торба з високого горба, а в тій торбі хліб-паляниця, кому доведеться той буде...

 

Гумор

Завили, як шакали; як у кіно

 

Фразеологізми

Випустив дух, лопотіли п'ятами, плече в плече, шукай вітра в полі

 

лічилки

І батьки наші зробили нам чотириста двадцять восьме серйозне попередження по тому місцю, про яке при дівчатах не говорять

 

метафора

0 люди! 0 народи! Хлопці! Пацани!

 

епітети

Нічого, не хвилюйся! Тобі в коханні везтиме! Точно! є така прикмета!

 

Просторічні слова

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу на тему «В. Нестайко “Тореадори з Васюківки»» (розділ ІХ, в якому Павлуша розказує, як він подружився з Явою)

1. Розв’язання тестових завдань

1. Павло не дружив з Явою до четвертого класу, оскільки той був: а) вередливим;

Б) товаришував з хлопцями іншого класу; в) заклопотаний навчанням.

2. Спершу Павло дружив: а) з Ганькою Гребенючкою; б) Антончиком Мацієвським;

В) Стьопкою Карафолькою.

3. Найбільше Павлуша полюбляв: а) морозиво з вершками; б) малину з молоком;

В) вареники з вишнями.

4. Кавуни на баштані Павлуша порівнює: а) з тиграми; б) кулями; в) колесом комбайна.

5. Дід Салимон - баштанник не любив, коли хлопці: а) його ображали; б) крали у нього кавуни; в) псували йому врожай.

6. Варава і Салимон сварилися через:

А) політичну ситуацію за кордоном;

Б) здобути інформацію про футбольну гру;

В) непорозуміння у господарських справах.

7. Хлопці пробували грати кавуном: а) у волейбол; б) гандбол; в) футбол.

8. Стьопу не полюбляли хлопці, бо він: а) був відмінником; б) не чистив зуби; в) фізично не розвивався.

9. Серед хлопчачого колективу Стьопу називали: а) розумним електриком; б) літаючою тарілкою; в) ходячим довідником.

10. Хлопці навчилися говорити один на одного «старик»: а) від старшокласників;

Б) київських мисливців; в) працівників баштанника.

11. Гору кавунів хлопці назвали: а) Ейфелевою вежею; б) єгипетською пірамідою;

В) чарівною фортецею.

12. Павлуша погодився бути фараоном, отримавши ім’я: а) Хеопс...; б) Тутанхамон...;

В) Гаменхотеп...

Примітка. За кожну правильну відповідь установлюється 1 бал.

VII. Підсумок уроку

VIII. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів

IX. Домашнє завдання

Підготувати усний твір на тему «З ким я дружу в класі і чому?»

 

 

Категорія: 6 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 1623 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця