Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [10]
6 клас [10]
7 клас [4]
8 клас [13]
9 клас [2]
Аудіозаписи [3]
Відеофільми [2]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 99
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української літератури » 6 клас

Микола Вороний. «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.
20.02.2015, 19:11

Тема.  Микола Вороний. «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.

Мета:

•             ознайомити учнів з поняттям “ ліро - епічниий твір”, “поема”, допомогти глибше усвідомити ідейно-художні особливості твору;

•             розвивати навички виразного, вдумливого читання ліро-епічних творів, логічного й образного мислення;

•             формувати комунікативну компетентність;

•             виховувати почуття патріотизму, любов до рідного краю.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Мотивація навчання школярів.

1.Слово вчителя ( з метою мотивації дітей до роботи на уроці читаю вірш Д. Павличка):

 

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

Привітав його і запитав:

- Всі народи бачиш ти з висот,

Всі долини і гірські шпилі

Де ж найбільший на землі народ,

Де ж найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

-Правда, все я бачу з висоти

Всі народи рівні. А земля         

Там найкраща, де вродився ти

Виростай, дитино, й пам’ятай:

Батьківщина – то найкращий край!

 

2. Бесіда.

-              Ця поезія має щось спільне з твором, який ви дома читали?

-              Про що в них йдеться?

3.Оголошення теми і мети уроку.

III. Актуалізація опорних знань.

1.Літературний диктант.

1).Звідки автор взяв історичний факт про полоненого сина половецького хана?( з літопису).

2).Як малий половчанин потрапив до князя Володимира?( був узятий у полон).

3).Як жилося хлопчикові у князя?(дуже добре).

4).Як почував себе старий хан, батько хлопчика?(страждав на самоті).

5).Кого хан вирішив послати по сина?( співця).

6).Що порадив хан посланцеві, щоб розбудити пам’ять юнака?(заспівати пісню, понюхати євшан-зілля).

7).Як поставився хлопчик до слів посланця?(залишився байдужим).

8).Які пісні співав посланець юнакові?(бойових та колискових).

9).Кого, що саме побачив юнак під впливом пахощів євшан-зілля?(рідний край ,батька).

10).Яке почуття “стисло горло ,сперло груди” юнакові - половчанину?(почуття волі).

11).Що зробив юнак під впливом спогадів?( вирушив додому).

12).До кого автор звертається із заключним словом?(до українців).

 

IV.Опрацювання навчального матеріалу.

1.Вступне слово вчителя.

Твір М. Вороного “Євшан-зілля” названо ліро-епічною поемою.

Доведіть,що твір М.Вороного “Євшан - зілля” це ліро-епічна поема(метод “Прес…).

1).Я так вважаю…

2)… тому що…

3).Наприклад…

4). Отже…

 

V. Закріплення навчального матеріалу.

1). Робота з текстом.

- Знайти в тексті слова, які розповідають:

а). Муки хана без любого сина

(уявіть, ви хан, розкажіть про свої почуття, почуття без сина).

с.74 підручника “Та не так жилося хану…”

б). Шлях гудця до Києва.

-З ким порівнює автор співця? Як називається цей художній засіб?

с.80. підручника “І пішов гудець в дорогу…”

в). про спів гудця.

с.81 підручника “І гудець по струнах вдарив!”

- Яких пісень співав гудець?

- Яка роль колискової пісні, що виконував гудець?

г).про реакцію юнака на пахощі євшан-зілля

с.82 підручника “Що це враз з юнаком сталось?”

- Що таке євшан-зілля?

Фізкультхвилинка

2.Дослідницька робота.

Зачитати уривок з Галицько-Волинського літопису(вчитель читає).

- Що спільного між поемою та літописом?

- Що відмінного?

- Як ви вважаєте, чому?

 

3.Гра на уважність.

У відтвореному мною літописі виправте помилки, якщо вони є:

Князь Ярослав Мудрий усиновив половецького хлопчика-сироту. Коли він виріс і став прекрасним, сильним юнаком, половці захотіли його викрасти, тому підіслали ворожбита-співця. Той чоловік зачарував хлопця своїми піснями, ще й дав понюхати євшан-зілля, через що той одразу забув свого названого батька і втік у степ. Тоді половецький хан упізнав у юнакові свого зниклого під час походу сина.

 

4.Бесіда.

-              Який життєвий урок ми намагалися засвоїти читаючи історію про юнака-половця?

-              Хто такі патріоти?

Патріотизм - любов до своєї Батьківщини, відданість народові.

- Чи всі сучасники Вороного були патріотами?

- Чи кожен з них міг би сказати?

А ми? Ви?

(Остання строфа - риторичне запитання - це не просто зілля, а символи.)

-              Які символи ви знаєте?

Отже, євшан – зілля - це те, що врятує народ, це усвідомлення людьми, хто вони, де їхня батьківщина, звідки коріння.

VI.Підсумки.

1.Бесіда.

- Отже, який життєвий урок ми намагалися засвоїти, працюючи над твором “Євшан-зілля”

- Доведіть мені, що це ліро-епічна поема (метод. ”Прес…”).

2.Кросворд.(див.аркуш).

3.Ілюстрації

 

VII. Домашнє завдання.

 

Письмова розгорнута відповідь: Щоб я відповів на запитання М.Вороного, у підсумковій останній частині твору.

Намалювати свою ілюстрацію.

с.85 підручника №3 (Що? Де? Коли?).

 

Категорія: 6 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 1265 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця