Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [10]
6 клас [10]
7 клас [4]
8 клас [13]
9 клас [2]
Аудіозаписи [3]
Відеофільми [2]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 100
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української літератури » 6 клас

. Микола Вороний. « Євшан – зілля» Поема про необхідність повернення людині історичної пам’яті, усвідомлення своєї національної приналежнос
20.02.2015, 19:08

Тема. Микола Вороний. « Євшан – зілля»  Поема про необхідність повернення людині історичної пам’яті, усвідомлення своєї національної приналежності.

 

Мета: створити умови для ознайомлення учнів із життям і творчістю  Миколи Вороного, з історичною основою та змістом поеми  «Євшан – зілля»; сприяти розвитку навичок вдумливого,виразного читання ; коментування прочитаного, визначення особливостей літературного твору; впливати на виховання почуття патріотизму, національної свідомості.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань; урок-дослідження.

 

Обладнання: портрет письменника, збірки його творів, ілюстрації до  поеми,

Теорія літератури: літопис, поема, ліро-епічний твір.

 

                                                     

 

                                    Можна  все  на  світі  вибирати ,сину,

                                    Вибрати не можна тільки Батьківщину.

 

                                                                       

 В.  Симоненко

 

Хід уроку

 

Батьківщино, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна.

Ти , як мати , найрідніша,

Ти з дитинства нам миліша…

 

М. Сингаївський

 

   Любов до рідної землі – найпотаємніше почуття людини. І ким би вона не була, багачем чи жебраком, ученим чи хліборобом, - і якою б вона не була – дорослою чи малою, рідна домівка кличе до себе, надзвичайною силою притягує, манить спогадами, тривожно сниться довгими зимовими ночами, відгукується в серці маминою піснею, навіює духмяні запахи

квітів дитинства – матіоли й чорнобривців.

 

   Почуття любові до Батьківщини ще більше загострюється, коли знаходишся далеко від неї під час відрядження, подорожі, й переходить у тяжку тугу, коли довгий час доводиться жити на чужині, або стає одвічною ностальгією, коли на Батьківщину вороття нема.

 

Словникова робота.

 

Ностальгія – туга за рідним краєм.

 

Створення асоціативного ряду до слова «Батьківщина».

 

Б  - батьки, будинок…

А  - аромати, асоціації…

Т  - тепло, турбота, тато…

Ь  - хата, родина…

К  - краса, калина…

І   - пам’ять, природа…

В  - вірність, вічність…

Щ – щирість, щастя…

И  - стежина, любов…

Н  - надія, ніжність…

А  - бабуся …

 

Етап орієнтації.

 

  • Що для кожної людини є найріднішим? ( Метод «Мікрофон»)
  • Що в житті будь-яка людина не може вибрати?
  • Чим відрізняється поняття «батьківщина» і «Батьківщина»?
<>···························Поема – це …

 
Дослідницько – пошукова робота у творчих групах.

 
1 група – доводить, що твір – поема.
2 група – характеризує образ юнака – половця.
3 група – виписує художні засоби, визначає їх роль у творі.
Робота  в  групах.

 
євшан-зілля для кожного з персонажів?
1 група – для хана. Н: любов батька до сина, остання надія, продовження роду.
2 група – для співця. Н: вірність своїй землі, любов до пісні.
3 група – для сина. Н: воскресіння, ліки, повернення пам’яті.
4 група – для ліричного героя. Н: заповітна мрія, віра, надія, любов.

 
Висновок: майбутнє кожної людини визначається її ставленням до минулого.Це й історична пам’ять, і потреба мати рідну землю; вміння цінувати й шанувати людей, і бажання вчитися, працювати, любити. Поверніться в Україну, діти, працюйте, майте почуття національної гідності й гордості, бо ви – українці .

 
Підсумковий  етап.
Тест « Незакінчене речення» за схемою.
На уроці я дізнався…, зрозумів …, навчився…
Анкетування.

 
Найцікавішим було…
Найважчим для мене було…
Мій настрій на уроці був…
Хотів би ще більше…
Хочу побажати собі…, вчителю…, однокласникам…

 
Оцінювання результатів роботи учнів.

 
Домашнє завдання.
Відповіді на питання ( с. 41 ).

 
Вивчити терміни зі словничка.
Творче завдання на вибір.
Продовжити поему « Євшан – зілля» про повернення сина додому.

 
Категорія: 6 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 273 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця