Меню сайту
Мої файли
Мої файли
Українська мова
Уроки української мови
Укр. література
Уроки української літератури
Свята
Виховні заходи
Презентації
Презентації
Категорії розділу
5 клас [10]
6 клас [10]
7 клас [4]
8 клас [13]
9 клас [2]
Аудіозаписи [3]
Відеофільми [2]
Наше опитування
На сайті вас цікавить
Всього відповідей: 99
Методичний портал

«Методичний портал»

Методичний портал

«Методичний портал»

Мапа сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Уроки української літератури » 5 клас

Олександр Олесь «Ярослав Мудрий»
20.02.2015, 20:11

Тема. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий»

Мета: ознайомити учнів із творчістю Олександра Олеся, його внеском в поетичний виклад історії українців; зацікавити дітей вивченням історії рідного краю; удосконалювати навички виразного читання поезії; вчити висловлювати власні міркування з приводу прочитаного; розвивати навички ідейно-художнього аналізу тексту; виховувати повагу до заповітів предків.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: підручник, презентація до уроку, презентації-виступів учнів.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Релаксійна вправа «Уяви…»

     ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Зачитування учнями творів.
  • Тест-перевірка
  1. Найдавніший літопис Київської Русі…

А) Біблія; б) Повість минулих літ; в) Ізвод.

  1. У літопис входять…

А) тільки історичні дані;

б) історичні дані, легенди, перекази, біблійні історії;

в) легенди і перекази.

  1. Хто писав літописи?

А) князі; б) прості люди; в) ченці.

  1. У легенді про заснування Києва згадується інша легенда:

А) про будівництво міста;

Б) про сестру Либідь;

В) про Кия-перевізника.

  1. У літописній оповіді «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва» князя Святослава зображено

А) невибагливим у побуті;

Б) гордим, пихатим, примхливим;

В) байдужим до всього.

  1. З якими словами виступали в похід війська князя Святослава?

А) «Стережіться! Наступаємо!»

Б) «Ідемо на Вас!»

В) «Ідемо на Ви!»

  1. Кого відправив Князь Володимир у інші країни, щоб дізнатися про різні віросповідання?

А) послів; б) воїнів; в) сам їздив.

  1. Що допомогло Володимиру зробити свій вибір?

А) розповіді послів; б) вчинок баби Ольги; В) власні спостереження.

  1. Що сталося з Києвом, коли Ярослав перебував у Новгороді?

А) місто згоріло; б) місто збунтувалось; в) місто обложили печеніги.

  1.  Яка новобудова Києва стала візитною карткою міста?

А) Софійський собор; б) Золоті ворота; в)Десятинна церква.

  1. Яке значення для Ярослава мали книги?

А) любив їх розглядати; б) любив їх писати; в) любив їх читати.

  1.  Яке значення має літопис Повість минулих літ?

А) історичний довідник; б)цікавий літературний твір; в) історична та літературна пам’ятка.

 Взаємоперевірка. За кожну правильну відповідь – 1 бал

Слово вчителя. Повість минулих літ  - стала цінним джерелом не лише для істориків і фольклористів. Вона надихнула на створення багатьох творів за сюжетами Повісті…

ІІІ. Оголошення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності. Слайд 1

 

  1.  Розповідь про Олександра Олеся. (презентація)  Слайди 2-6
  2. Учнівські повідомлення . Випереджувальне навчання
  • Олександр Олесь і книга «Княжа Україна»  Слайди 7-8
  • Князь Ярослав Мудрий.  Слайди 9-11

     VІ.  Робота з текстом. Читання вчителем тексту.

  1.  Словникова робота
  • небавом – незабаром,
  • окаянний – який порушує моральні норми,
  • берл – символ князівської влади, палиця, оздоблена коштовним камінням і різьбою.
  • Бандура, гуслі, сопілка – музичні інструменти,
  • Скоморохи, штукарі – митці, які розважали гостей при дворі князя.
  • Метушиться – постійно рухатися,
  • Редедя – князь племені касогів,
  • Боян – співець у Київській Русі
  1.   Бесіда за змістом тексту.
  • Як жили люди при Святополку?
  • Хто сів на престол після Святополка?
  • З чого почав своє князювання князь Ярослав?
  • Про що свідчить той факт, що на Русі з’явились іноземні посли?
  • У чому проявлялась хоробрість та мудрість Ярослава?
  • Про що свідчать такі слова: «Наш співець, Боян великий,… сплів йому вінок безсмертний із пісень безсмертних слів»
  • Що означає вираз із тексту «І в Європі честю мали… поріднитись з Ярославом»?
  • Для чого потрібно було Ярославу родичатися з іноземними правителями?
  • Який заповіт залишив по собі князь Ярослав своїм дітям?
  • Чи довго пам’ятали нащадки заповіт Ярослава?
  1.  Кероване читання. Відшукай в тексті.
  • Якою стала держава після вступу на престол князя Ярослава?
  • Як охороняв Київ князь Ярослав?
  • Як князь ставився до війн?
  • З ким воював князь Ярослав?
  • Чим любив займатись князь?
  • Зміст заповіді Ярослава?
  1. Гронування. Опираючись на текст, охарактеризуйте Ярослава як правителя.  Слайд 10

 

  1. Скласти сенкан до слова Ярослав. Слайд 11

Ярослав

Мудрий, далекоглядний

Будує, розвиває, торгує

Мудрий політик і керівник держави

Князь

V. Підсумок уроку:

Анкетування Пропоную учням дати відповіді на питання анкети і поставити собі оцінку.

  1. Що ми робили на уроці?
  2. Що нового я дізнався?
  3. Як я працював?
  4. Що найбільше зацікавило мене, здивувало?
  5. Що було важливим для мене?
  6. Які форми роботи, на мою думку, були найефективнішими? Які хотілося б застосувати на наступних уроках?
  7. Моя оцінка

VІ. Домашнє завдання: прочитати п’єсу «Микита Кожум’яка»

Категорія: 5 клас | Додав: ser0709
Переглядів: 1532 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Сертифікат
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української мови
Контрольні роботи
Контрольні роботи з української літератури
Афоризми
Цей день в історії
Пошук
Свята та події
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Пиши українською
Учительська світлиця