Контрольна робота по темі “ Лексикологія “
6 клас
І рівень
- Як називаються слова, що вийшли з активного вжитку?
а) загальновживані;
б) застарілі;
в) професійні;
г) запозичені.
- Як називаються слова, якими користуються люди певних професій?
а) діалектні;
б) професійні;
в) загальновживані;
г) застарілі.
3 Які слова вживають тільки жителі певної місцевості ?
а) професійні,
б) запозичені;
в) неологізми;
г) діалектні.
4. Лексичне значення слова пояснюється у:
а) орфографічних словниках;
б) тлумачних словниках;
в) фразеологічних словниках;
г) іншомовних словниках.
5. Наукові поняття позначаються:
а) діалектизмами,
б) неологізмами;
в) термінами;
г) фразеологізмами.
6. Неологізми – це слова:
а) які вийшли з активного вжитку;
б) які недавно з¢явилися і з¢являються;
в) якими користуються жителі певної місцевості;
г) які вживають всі постійно.
ІІ рівень
1. Запишіть слова, поділивши їх на групи:
а) загальновживані слова,
б) діалектизми,
в) професійні слова.
Земля, бушля (чапля), вітер, октава, дерево, рецепт, когут (півень), циркуль.
2. Серед поданих слів виписати стилістично забарвлені:
Мати, лелека, хоровод, мобілка, синиця, швендяти, велик, кіборг, кріпак, плакса, синуля.
3. Записати слова-терміни, якими користується лікар.
ІІІ рівень
1. Навести приклади застарілих слів і їх відповідників в українській мові. (3-4)
2. Записати слова у дві колонки: 1 – історизми, 2 – архаїзми
Чоло, рать, кріпак, жандарм, смерд, жовтеня, вуста, глаголити, гайдамака.
3 Виписати із тлумачного словника лексичне значення 2-х діалектних слів.
ІУ рівень
1 Скласти 2 речення, використавши в них фразеологізми.
2 Скласти діалог, використавши стилістично забарвлені слова.
3. Записати речення, змінюючи діалектні слова на загальновживані.
Як їмо бараболю, то не клянемо долю. Файна трава , та не для мого коня.
|